Hvordan finne treningsmotivasjon? Nye & erfarne

Hsten smyger seg sakt men sikker innover oss. Det er kaldt og vtt ute. Man har egentlig mest lyst til sitte inne med en varm kopp kakao, tullet godt inn i et pledd p sofaen med en god bok eller film.

Egentlig burde du trene, du var jo s godt i gang for noen uker siden. Du finner ikke motivasjon rett og slett.

Nike+: I fjor begynte jeg jogge med Nike+ og ipod. Dette har gitt meg motivasjon. Du kan lpe etter distanse, kalorier eller tid. Deretter legger du det inn p nettet. Da kan du se kurven over lpet ditt. Da ser du utviklingen, det er kjempe motiverende.

Tips:

1. Sett deg delml og ha et stort hrete ml

Sett deg sm ml som er oppnelige. Nr du nr de s er du da et skritt nrmere ditt hrete ml.

Skriv det gjerne ned med en dato, slik vet du at det ikke er rom for lange utskeielser p sofaen.

Men ha f krav til deg selv, det skal ikke vre verdens undergang hvis du ikke fr trent en dag. Utsett det til en annen dag.

2. Optimisme:

I begynnelse av treningsperioden er det viktig ha en positiv innstilling.

En vil mte mennesker som ser bedre ut en en og som kanskje fr raskere resultater.

Snu det til din fordel og tenk hvordan du kan bruke dett til din fordel.

  • Tenk p delmlene, vi er alle forskjellige s individuelle ml er de som er realistiske og oppnelige.
  • Tenk p overskuddet og energien du fr. Dette slr ogs positivt ut p din daglige hverdag og jobb.
  • Tenk p resultatene som kommer i fremtiden ingenting er mer positivt enn gode resultater. Men det kommer ikke av seg selv. Ha tolmodighet. Hverken bodybulidere eller de som har slanket seg mye fr resultater med en gang. Det kreves hard jobbing.

3.Lag en fast treningsplan:

Det er enklere holde seg til en fast treningsplan enn trene nr man fler man orker.

En treningsplan br inneholde:

  • Treningsdager
  • Hva du skal trene den dagen (gjerne noen harde og noen lette kter fordelt utover, kun harde blir fort tft)
  • Mltider fr og etter trening. Resultater kommer raskere dersom man har et kosthold som er tilpasset mlet. noen vil bli strre og andre vil bli mindre og da m man spise deretter.

Det er ogs viktig for f nok energi til trene.

  • Kose dag f eks sndager, hvor alt er lov:) Har du hatt en god treningsuke kan du gjre dette med god samvittighet.

4. Finn en treningspartner:

Slik kan dere motivere hverandre og "konkurrere" litt for booste hverandre opp.

5. Gjr trening til noe gy - prv nye ting:

Det er utallige mye forskjellig man kan trene, prv en pilates time eller bosu. Du vet ikke om du liker det fr du har prvd. Det er enkelt bruke den samme rutinen i alle r. Spr en treningsveileder om lage et nytt program for deg. Slik blir du motivert til briliere med nye treningsformer.

  • Finn riktig trenings musikk
  • Finn riktig trenings form og varier
  • Ha riktige og gode treningsfasiliteter

En Amerikansk studie viser:

Faktorene som ikke trener var - Ikke nok tid, latskap, ingen motivasjon og ingen energi.

Motivasjonsfaktorene til de som trente var:

  • God helse
  • Fle seg vell
  • Redusere stress
  • Fle seg attraktiv

Kilde: Trening.no

Du kan f god veiledning p ditt lokale treningssenter. Det finnes en rekke gode hjemmesider ogs.

Olympiatoppen.no

Treningsforum

Trening.no

Trim.no

Kost og trening

Lykke til med treningen.

Jeg kommer til komme med flere trenings poster fremmover:)

http://www.kostogtrening.no/ http://www.olympiatoppen.no/ http://www.kostogtrening.no/ http://www.trim.no/ http://www.treningsforum.no/

10 kommentarer

Hanna

19.09.2010 kl.12:11

veldig lure tips ! ;)

Millee89

19.09.2010 kl.12:18

Mange gode tips. =)

freyurr

19.09.2010 kl.12:26

gode tips

Marie Helene

19.09.2010 kl.12:41

SV: Tusen takk! ;)

Stine

19.09.2010 kl.12:45

gode tips!:)

Ingvild // Innaz♥

19.09.2010 kl.17:02

Mangen gode tips! :-D Gy trene og hlde seg i form! :-D Ha en fin dag videre!

Ingrid - kommenterer tilbake

19.09.2010 kl.22:49

fine tips, men jeg har tenkt bare g p timer. finne 2-3 timer (eks aerobic) og g p disse fast hver uke :)

sv: jeg jobber for fresch thinking. :)

UtenVerdighet - Anne Belinda

29.09.2010 kl.20:38

sv; Tusen takk... Ja jeg er en dyrevenn, og jeg elsker dyr, jeg har nesten bare hatt dyr som kommer fra forferdelige hjem, eller ikke har noe hjem i det hele tatt. Jeg tar imot alle dyr med et pent hjerte og sinn, uansett om de er sm eller store, slemme eller snille. Jeg tror ikke jeg er en god eier, men folk sier det til meg at jeg er det. og at hun har hatt det kjempe fint her, til tross for at jeg har 3 katter ogs. Takk igjen for gode ord.

Hanna

10.01.2011 kl.17:59

Flotte tips! Jeg er av typen som liker og trene, men liker enda bedre ta en dag av gangen. Jeg synes det er bedre bestemme seg for trening ei uke, i forhold til treningseksperter som planlegger trening for alle uker for flere r. Jeg synes det hres s tungt ut og det gjr meg sliten bare av tenke p det. Jeg motiverer meg selv med ei uke av gangen, og disse tipsene hjalp veldig! Takk:)

Annie

20.04.2011 kl.09:30

Hanna: Veldig bra at du likte tipsene:)

Skriv en ny kommentar

Annie

Annie

23, Moss

En blogg som skal inspirere og informere. Hovedsaklig en moteblogg. Med en dsj av konomi, livet som samboer samt tanker, tips og ting som skjer i min hverdag. Grader: Bachelor i hotell og relasjonsledelse Kontakt: Annemarie.johannessen1988@gmail.com

bloglovin Norske blogger B L O G G L I S T E N . N E T

Kategorier

Arkiv

hits